wz

Freedland Hlavní stránka <<< 1998 >>> Náš diář
- fotky -

- první day, 28. 12. 1998 -

... v Borovnici, kde konečně vystupuji z vlaku je totální náledí. Ještě, že jsem nebral kolo, jak jsem původně chtěl! Při šlapání po cestě na Pecku jsem hodil pěknou tlamu. Chudáci protijdoucí nevěděli, zda se smát nebo dělat, že nic neviděli. Svým záchvatem smíchu nad vlastní blbostí jim dávám jasně najevo. Po půl hodině přicházím na chatu, kde v tu chvíli jsou jen Zipp, Fünf s Radkou a Čárlí. Zatímco chlapi štípou dříví, Radka se topí ve vaně. Postupem času se na chatě objevují další lidi a pomalu se rozjíždíme ...

- druhý den, 29. 12. 1998 -

Ráno většina lidí odjíždí do Krkonoš. Na chatě zůstáváme jen Zipp s Kachnou a já. Po úklidu a poledni odcházíme na výlet k Novopackým vodopádům. U pensionu Hájovna se k nám přidávají dva psi, kteří celou trasu obejdou s námi! Je pěkné slunečné počasí.
      Novopacké pádovody jsou dva. Pěkně pod sebou. První je nic moc. Malinký a sotva teče. Vlastně padá. Zato druhý už ujde. Trošku tady i fotíme. Od pádovodů se vracíme jinou cestou a divíme se, že to jde. Mapa totiž hovoří o něčem jiném. Čas nás přitom trochu žene. Hlavně tma. Byla to pěkná patnáctikilometrová procházka. Večer po návratu vaříme pro sebe i ski-sekci sojového psa verze 6.2. Rozjíždí se večerní škola pytí...

- třetí den, 30. 12. 1998 -

10:52 odjíždíme vlakem z Borovnice do Dvora Králové nad Labem. Konkrétně se chystáme navštívit místní ZOO. U nádraží nám ftipně ujel před nosem autobus a tak šlapeme po svých až na periferii, kde je ZOO. (Ehm, samozřejmě té úplně opačné, než na které je počasí.)
      Vstupné je za rovných 60 kaček (Jediný Konvísek jde zadarmo, poáč má jakýsi šek od SPT Telecom.) a je plně vyrovnáno návštěvou nového ptačího pavilonu, který nás totálně dostává. Co má křídla, to v něm lítá, co ploutve, to plave. K tomu tady mají takový malý vodopád, který se pomalu vyrovná s tím fčerejším novopackým. Ale i celkově stála zahrada za to.
      V Zoo jsme se chtěli i najíst, ale v místní sámošce bylo narváno. Tak jdeme do centra, kde sedáme do reštiky na náměstí a vůbec se nám nechce na vlak. Sedíme, vykládáme a mácháčkujeme. Nakonec odjíždíme neplánovaně až v šest přes Starou Paku. A rovnou se připojujeme. Přijeli se na nás podívat Bláhovci. Opravdu jen na chvíli. Škoda.

- čtvrtý den, 31. 12. 1998 -

Jen ve čtyřech se nám podařilo odjet opět vlakem. Tentokrát do Bílé Třemešné. Je Silvestr. Obchody zavřeny, hospody taky. Jen jakási pseudovečerka má otevřeno. A tak kupujeme aspoň snídani (oplatky a banány) a jdeme po asfaltu na první dnešní cíl: přehradní nádrž Les Království.
      Svítí sice sluníčko, ale fouká nepříjemný fítr. Přehrada nás nesklamala. Obdivujeme ji ze všech stran a musíme si ji vyfotit.
      Do Třemešné k nádraží se vracíme přímou cestou přes pole, lesy, potoky... Dobrá bojofka a Pavla to kupodivu dobře snáší.
      Od nádraží se vydáváme po červené turistické značce směrem na Zvičinu. Přecházíme přes přejezd, který funguje jen od šesti do šestnácti (jinak jen na požádání u výpravčího dostanete klíče!) Cesta nám stoupá. Po dvou kilometrech přicházíme do "lázní" Pod Zvičinou. Podle stavu budov, sjezdoveck a lyžařského mostíku (!!!) usuzujeme, že to nejlepší mají za sebou. Máme hlad, a tak trochu riskujeme. Kupodivu (i přestože připravují Silvestra) nás v restauraci rádi vítají. Jupííí - dáváme objed.
      Po obědě se dělíme na sekci B (jede vlakem domů) a sekci A (jde domů pěšky přes Zvičinu). A tak A vyráží (já s Pšendou) ostrým tempem. Na Zvičinu je cesta zledovatělá a nahoře navíc docela brutálně fouká. Je zavřeno. Jdeme rovnou dále (doslova). Chvíli jdeme, chvíli běžíme přímo za nosem, nejbližší cestou necestou do Pecky. Škoda že neumíme létat. I přesto za hodinu a půl jsme na místě. Začíná Silvestr 98!

- pátý den, Nový rok 1999 -

Šťastný Nový i nový rok! Operátoři mají žně! Boucháme fšichni jeden šampus za druhým na ledě místního rybníka. Panuje skvělá atmoška a paříme až do brzkých ranních hodin.
      Vstáváme po poledni a jdeme - tentokrát fšichni - na výlet k pádovodům a to kratší variantou. Příjemný výlet to byl.
      Odpoledne většina lidiček odjíždí a zůstává nadále kvalitní jádro. Opět se začínáme připojovat. Nálada se prudce zvedá a když přijíždí Čárlí se zajícem (kterého sestřelil), je o dalším klání rozhodnuto. Právě pro nás začíná Silvestr 99!!!
      Pečeme, pijeme, řveme, hrajeme si. Po půlnoci boucháme opět šampusy a oslavujeme příchod nového roku 2000! Repete fan-tuti. Manťas nám předvádí striptýz. (Zajímalo by mne, jak dlouho s Lenkou tohle číslo trénovali? Léňa mu totiž dost drastickým způsobem neustále strhávala kalhoty, slipy ...) A kdy, že končíme? Opět nad ránem. Jen sousedi asi nechápou!

- poslední day, 2. ledna 1999 -

Vstáváme velmi opatrně a stejně tak se i začíná uklízet. Nechce se mi nikterak střízlivět a tak se raději opět připojuji. Pomalu se začínáme, tentokrát definitivně, rozjíždět. Potom, co Manťase s Lenčou Čárlí odvezl do Borovnice na vlak, odjíždíme směrem na Chlumec. Po cestě se zastavujeme u Barase a dáváme gulášek. Já k tomu pivo a cítím se dokonale připojen. V Píčově ještě "přibrzďujeme" u Lenči und Pepči. To už je Čárlí celý nervózní.
      Přesun do Chlumce už byl šup-šup. Chvilku jsme se pobavili s Laštovičkovýma a pak vyrážíme na večeři do zámecké restaurace. Skvělé jídlo je tam poněkud hloupě kompenzováno línou obsluhou, kterou si nakonec přivoláváme přes recepci pomocí mobilu...